לכל אחד היה יום כזה בו הקייס סטאדיז (סיפורי לקוחות) שלו התחילו להגדיל לו את המכירות.
מה… לא? אין לך מושג על מה אני מדבר?
עוד לא ייצרת תוכן למותג שלך בו סיפרת על קייס-סטאדי מתחום העיסוק שלך?
רע מאד! אבל הי… גם לך יש תקווה!
אתה מוזמן לקרוא את המאמר הבא, ואני מבטיח לך שהוא יגרום לך לרוץ (או לפתוח חלון חדש) ולהתחיל לכתוב את הקייס סטאדי שלך.

העניין הוא כזה:
יש הרבה שיטות להפוך את התוכן שלך למעניין ולא מעט שיטות להפוך את הלקוחות שלך לנאמנים, אך הקייס סטאדיז הם הגשטאלט. יותר גדולים מסך החלקים שלהם. קייס סטאדיז הם הדרך היעילה ביותר להפוך את התוכן שלך למעניין, להפוך את הלקוחות שלך לנאמנים ולהגדיל את המכירות שלך.

קייס סטאדיז גורמים ל-3 דברים עיקריים:

  1. מעודדים את הלקוח (בבחינת "צרת רבים")
  2. מוכיחים לו שהמוצר שלך יכול לעבוד
  3. נותנים לך שקיפות מול הלקוח, שמובילה (איך לא) לנאמנות

עבור כל בעל עסק, הנאמנות היא ערך עליון;
לקוחות נאמנים חוזרים לקניה נוספת, סובלניים לתקלות או ליקויים, ממליצים לחברים שלהם על המוצר, מדברים עליו טובות ברשת או בעל פה, מוכנים לשלם מעט יותר על מנת להישאר עם המותג וכדומה.
בעבר הלא רחוק, נאמנות הושגה באמצעות כרטיסי מועדון, מבצעים ושאר אמצעים מכירתיים שהיו טובים לזמנם, אך מהרגע בו הפכו לנחלת כלל המותגים וכלל הלקוחות – הם נהיו מובנים מאליהם.
כיום, נאמנות הלקוחות מגיעה, על פי רוב, ממערכת היחסים שלהם עם המותג, אשר כפי שכבר בטח הבנת – נבנית ברשת, בשיחה מתמדת.

בחזרה לענייננו – הקייס סטאדיז.
למשל, פעם הגיע אלי לקוח שלא ידע דבר וחצי דבר על אינבאונד מרקטינג. הסברתי לו, התחלנו לעבוד יחד והיום הוא מיליונר. וגם אני.
זאת היתה דוגמה לקייס סטאדי מחורבן, מאחר שלא האמנת לי לשניה… אבל אם הייתי מספר על לקוח שהגיע אלי עם עסק צולע ומחשבות על סגירתו, ואז, בהדרכתי הוא התחיל לייצר תוכן מעניין שהגדיל לו את כמות המתעניינים והרכישות והחזיר אותו למסלול – אז היית מאמין לי. כי זה באמת קרה.
כי מטרתו של הקייס סטאדי היא לא לפאר ולשבח את העסק שלך בריש גלי, אלא לייצר שקיפות עבור הלקוח, להסביר מה אתה עושה, למי אתה עוזר ואיך אתה עובד. קצת כמו מטבח פתוח של מסעדה או קיר שקוף לאולם הייצור של מפעל גדול.
השקיפות הזאת יוצרת אינטימיות.
אינטימיות יוצרת נאמנות.
נאמנות יוצרת מכירות.
איך?
במחקר שנעשה בארה"ב לפני כשלוש שנים, תחת השאלה "כיצד גולשים מבטאים את הנאמנות שלהם למותגים" התפרסמו הנתונים הבאים:

  • 78% מפיצים את השמועה ומספרים על החוויה הטובה עם המותג
  • 69% קונים יותר מהמותג
  • 54% לא שוקלים בכלל קנייה ממתחרים
  • 15% מצטרפים לקהילת המותג ברשת
  • 14% אחר

אז איך כותבים קייס סטאדי מעניין ואפקטיבי? ככה:

  1. בוחרים מקרה אמיתי לחלוטין
  2. שומרים על אנונימיות הלקוח, אך מספקים פרטים חשובים לסיפור
  3. מספרים על הרקע, על הקושי של הלקוח
  4. מספרים על התהליך בקצרה
  5. מספרים על התועלת שלך, בעל העסק, בקצרה
  6. מספרים על ההצלחה בהרחבה
  7. מסיימים באמירת מאקרו המכילה את כל הנ"ל גם על שאר הלקוחות באשר הם (או במילים אחרות – איך אני, בעל העסק, יכול לעזור גם לך, לך ולך)

אם להיות ישיר ובוטה – קח עכשיו את הדברים שלך ולך לכתוב קייס סטאדי. משהו שקרה לך ממש היום או אתמול או מתישהו. ספר מה קרה ללקוח בתהליך, מה קרה לך, איפה טעיתם ואיפה הצלחתם והכי חשוב – תן ללקוחות שלך טעם טוב, חיוך ותקווה לעתיד טוב יותר. תן להם להרגיש קרובים אליך, נאמנים לך ו – קונים אצלך.
בהצלחה!

 

 

 

תגובות

תגובה