שנה חדשה מתקרבת ואתה ההזדמנות לקבל החלטות חדשות ולתכנן איך אתם הולכים לשפר ולייעל את העסק שלכם ואת התוצאות העסקיות. על מנת לעזור לכם לקבל את ההחלטות הנכונות, אנחנו מגישים לכם את שבעת הדברים שאתם פשוט חייבים לעשות בשנה הבאה כדי למנף את העסק שלכם:

  • כתבו בלוג
    קל להגיד אבל קשה ליישם? לא מדויק… מאחר שמטרתו של בלוג היא לקרב, אמוציונלית, בין העסק ללקוחות שלו, נימת הבלוג אמורה להיות אישית וכנה, ולכן – כמעט כל מה שתכתבו יכול לעבוד. העיקר שתכתבו. למה? כי בכתיבת בלוג אתם הולכים להשיג שתי מטרות: האחת – קירוב לבבות עם הלקוחות שלכם (שעל פי רוב מובילה לנאמנות שהופכת למילת הקסם "שימור לקוחות") והשניה – עליית החשיפה לכל הרשומות האינטרנטיות שלכם. רק כדי לסבר את האוזן, במחקר שנערך ב-2014 נמצא כי אתרים שמחזיקים בלוגים פעילים מגיעים ל-434% יותר רישומים בגוגל! כל מילה מיותרת (חוץ מהמילים שאתם הולכים לכתוב בבלוג החדש שלכם).
  • הכינו תכנית מדיה
    נשמע מבהיל, נכון? אנא נשמו עמוק וראו שגם אתם יכולים לעשות זאת במשיכת קולמוס:
    אנא חשבו על כל הערוצים בהם אתם פעילים – דפי פייסבוק עסקיים ופעילים, אתר העסק שלכם, קבוצות מקצועיות ברשתות החברתיות, פורומים, הוצאות דיגטליות וכיו"ב. נסו לערוך טבלה בה אתם "מסנכרנים" את הפעילות שלכם ברשת, המותאמת לפעילות שלכם בעסק; למשל – אם אתם מתעתדים להשיק שירות חדש בתאריך נתון, רשמו בעמודות רלוונטיות כיצד והיכן אתם הולכים לתקשר את המהלך. אם אתם מתמקדים בשמירה על שגרת העסק לאחר החגים, חשבו איזה סטטוס אתם הולכים להעלות בפייסבוק, מה יהיה הנושא לפוסט שלכם בבלוג, איזה קישור מעניין אתם יכולים להפיץ בניוזלטר וכדומה.
    תכנון מראש של תקשור העסק שלכם יעזור לכם הן מבחינת הסדר והארגון (והורדת רמת הלחץ) והן מבחינת תכנון הפעילות השוטף של העסק.
  • צרו ערוץ פעילות חדש
    חשבו לרגע על הנוכחות שלכם ברשת; רוב המותגים והעסקים הישראליים אינם פעילים בכל הערוצים האופציונליים לשיווק העסק. בשנה החדשה, צרו לעצמכם ערוץ פעילות חדש – יוטיוב, לינקדאין, אינסטגרם, ניוזלטר או ספר דיגיטלי, מה שמתאים ביותר לעסק שלכם ולאופי הפעילות שלו. קראו על הערוץ, למדו את הדרכים הנכונות להשתמש בו ומנפו את "הנדל"ן השיווקי" של העסק שלכם ברשת. אם התוכן אכן יהיה איכותי, גם גוגל יעריך את זה 🙂
  • ערכו משוב לקוחות
    לא פעם אנחנו חושבים שאנחנו יודעים מה הלקוחות שלנו חושבים עלינו, אך לרוב אנחנו טועים… צרו סקר אינטרנטי קצר, פשוט למילוי ואנונימי ובקשו מלקוחותיכם למלא אותו כחלק מהרצון שלכם לשפר את העסק בעבורם. לאחר הסקת המסקנות, תקשרו את תוצאות הסקר באתר שלכם, בדף הפייסבוק, בבלוג וכדו' וספרו ללקוחות מה למדתם מתשובותיהם, מה אתם הולכים לעשות, כיצד ומתי. לקוחות, מן הסתם, אוהבים להרגיש שמתייחסים אליהם והם ימתינו בקוצר רוח לראות את השינויים בעסק שלכם.
  • העזו
    קלות השימוש במדיה החברתית ובאינטרנט בכלל, מאפשרת לנו להעז לעשות דברים חדשים, מאחר שהכל בר תיקון. בשנה החדשה הבאה עלינו לטובה, אתם חייבים להעז יותר. לפרסם, לכתוב, לצלם, להעלות… מקסימום תורידו, תמחקו, תתקנו ותעלו מחדש. בעלי עסקים רבים מפחדים לעשות מהלכים כאלה ואחרים ברשת, חוששים מתגובות או לא יודעים איך להתחיל… אבל זה כל היופי! עם התעוזה והפעילות, יגיעו גם התגובות ואיתן התובנות האם אתם פועלים נכון או לא.
  • כבשו עוד "נדל"ן שיווקי"
    בהתאם למגמה הרווחת היום בשוק, חשיפתם של עסקים ומותגים נקבעת על פי כמות הפרסומים ברשת (כמו גם איכותם). בשנה הקרובה, תנו דעתכם על הנוכחות שלכם ברשת – האם היא מספקת או האם יש עוד ערוצים בהם ניתן לפעול? האם החומרים שאתם מעלים איכותיים דיים או שעליכם לשתף פעולה עם יוצרי תוכן מקצועיים?
    מעבר לתעוזה ולערוצים החדשים אשר נכתבו בסעיפים הקודמים, תנו דעתכם גם על היבט ה"שטח", ממש כמו במשחק מונופול. כמה נכסים שלכם יש על הלוח? ככל שיהיו לכם יותר – כך תרוויחו מכל הכיוונים.
  • התחילו לאהוב את הלקוחות שלכם
    כמו כל בעלי עסק, סביר להניח שגם לכם יש לקוחות מעצבנים/ שלא יודעים מה הם רוצים/ טרחנים/ השלימו את החסר… אך מאחר שהמגמה השלטת בעולם השיווק כיום מדברת על יצירת מערכת יחסים קרובה עם הלקוחות, עליכם ללמוד לכבד את לקוחותיכם גם אם הם כאלה.
    תנו מקום לדעות שלהם, היזהרו מרכילות עליהם (ישראל היא מקום קטן…), מלאו את בקשותיהם על הצד הטוב ביותר ותנו להם את התחושה שאתם במערכת יחסים (שלא לומר זוגיות) ארוכת טווח.
    רק כך הם יישארו נאמנים לכם ולעסק שלכם ולא יצאו לחפש סיפוק במקום אחר.

 

 

שנה חדשה היא זמן מצוין להתחדש בכלים, בידע, בתובנות ובהחלטות. נצלו את ההזדמנות והבטיחו לכם ולעסק שלכם התחלה חדשה ופוריה. בהצלחה!

תגובות

תגובה