יום כיפור מתקרב, ועם כל הקלישאתיות – גם אנחנו, ספקי השירותים, יכולים לנצל את המועד כדי לבקש סליחה על כמה טעויות שעשינו לאורך הדרך. סה"כ, גם אנחנו רק בני אדם. אז נכון, אנחנו לא מתכוונים לסובב שום תרנגולת מעל הראש (או כל בעל כנף או מפריס פרסה אחר כי זה נורא כבד) אבל אנחנו בהחלט יכולים להסתכל במראה וללקוח בלבן של העין ולהודות באי אלו טעויות לאורך הדרך.
נכון, לכל אחד החטאים שלו, אך יש (לפחות) 5 טעויות שכמעט כולנו נופלים בהן כעצמאים וספקי שירותים, וחגי ישראל נותנים לנו הזדמנות מעולה לכפר עליהן:


1. סליחה מהלקוח שזלזלנו בו

מה לעשות… לקוחות מגיעים אלינו, בדרך כלל, מאחר שהם אינם יודעים לעשות בעצמם את מה שאנחנו יודעים לעשות. לעתים זה נראה לנו כל כך טפשי, או שהם נראים לנו לא כל כך חכמים, אבל עלינו לזכור תמיד שכמו שאנחנו מומחים בתחום שלנו – כך הם מומחים בתחום שלהם. ואם הם שואלים שאלה שהתשובה עליה נראית לנו ברורה כשמש, זה רק כי הם לא מבינים בתחום שלנו, אבל סביר להניח שבאופן הפוך – כך גם הם היו מרגישים אם היינו שואלים אותם שאלת תם על התחום בו הם מתמחים.
לכל אחד מקום בעולם, והיופי הוא ההיזון ההדדי שיש ביננו לבין הלקוחות שלנו.
זה הזמן לומר לעצמנו להתחיל לכבד ולחשוב על הצד השני.

2. סליחה מהלקוח שקיבל מאיתנו חיוב-יתר

בואו נודה על האמת; לפעמים אנו מעריכים עבודה עתידית ככזאת שתגזול מאיתנו הרבה זמן ו/או משאבים ועל פי הפרמטרים האלה אנו שולחים הצעת למחיר ללקוח. בחלק מהמקרים, הלקוח אינו מבין בתחום וסומך עלינו (ראה סעיף 1). ואז… כשאנחנו מבצעים את העבודה, יש מקרים בהם אנו מוצאים שהזמן ו/או המשאבים שהקצנו לעניין היו פחותים בהרבה מאלה שהערכנו מלכתחילה.
האם אנו מודיעים ללקוח? האם אנו מחייבים אותו פחות?

אם לא, יום כיפור הוא הזדמנות מצוינת לדון בכך בינינו לבין עצמנו, ולחשוב אולי יש כאן פתח לבקשת סליחה, כמו גם "פתיחת הקלפים" מול הלקוח. לרוב, כנות מסוג זה משיגה נאמנות ארוכת טווח, ואת זה – כולנו מחפשים. בכל תחום.

3. סליחה מהלקוח שלא קיבל מאיתנו עבודה בזמן

קרה, קורה ויקרה לכולנו. התחייבנו ללוח זמנים אך בסופו של דבר, בשל גרמי שמיים, חוסר מוזה או סתם עבודה רבה – לא הצלחנו לספק את העבודה לה התחייבנו בלוח הזמנים אותו הבטחנו.
בעלי עסקים רבים מתרצים את חוסר העמידה בזמנים, מספרים סיפורים, מאשימים ספקים… זאת גם דרך.
דרך נוספת היא להתוודות, לבקש סליחה ולקבל הזדמנות שנייה (כי כנות, אתם כבר יודעים, משיגה תוצאות נהדרות).

4. סליחה מהלקוח שהעברנו למישהו אחר

יש לקוחות כאלה, שאנחנו מעבירים לקולגות. יתכן שטון הדיבור שלהם עצבן אותנו, שהדרישות שלהם נראו לנו מופרזות מדי, שלא היה לנו זמן לקבל אותם כמו שצריך או שפשוט נראה לנו שהשכר המוצע אינו עומד בקנה אחד עם ההשקעה.
לרוב, מדובר בהחלטה עסקית נבונה (גם אם היא באה "מהבטן"), אבל זה לא אומר שלא צריך לבקש סליחה.

5. סליחה מהלקוח שקיבל מאיתנו עבודה שלא מצאה חן בעיניו

אמנם מדובר במקרים נדירים, אנחנו יודעים, אבל יש גם כאלה.
לרוב מדובר בתיאום ציפיות לא נכון, בבריף לא מדויק, בחוסר זמן או בחוסר הבנה של השוק בו פועל הלקוח. כל הנ"ל אלה סיבות טובות ומוצדקות, אך בפרוס השנה החדשה ויום הכפרות הלאומי – גם על כל אלה נוכל לבקש סליחה ולהבטיח להשתדל להתאמץ יותר בפעם הבאה.

עם כל החגים והחופשים הבאים לפתחנו, יש לנ והרבה זמן להרהר בעבודתנו ולקבל החלטות לשנה החדשה. נצלו אותן בכיף וסליחה שחפרנו (אבל תודו שזה היה מוצדק).

תגובות

תגובה