מי יודע למה קוראים לרשתות החברתיות "רשתות חברתיות"?

אתה שם, כן… נכון מאד. בגלל שמדובר במקום בו יש אינטראקציה חברתית.

בניגוד לאתרים, למשל, שם גולשים נחשפים למה שאתה מציג אך אינם מוזמנים לייצר שיח, הפעילות של המותג שלך ברשתות החברתיות צריכה להיות כזאת הגורמת לשיח.

ומהו שיח?

תגובה, שיתוף, לייק, המלצה או כל דבר אחר שגורם ללקוח שלך להגיב לתוכן שסיפקת לו. גם המותגים הגדולים ביותר כיום, מייצרים שיח עם הצרכנים הבודדים, על ידי ערוצים ישירים ברשתות החברתיות.

אז איך מייצרים תוכן כזה שיגרום ללקוחות שלך לקרוא, להגיב ולשתף?

הכנו לך כאן את 5 הטיפים המובילים לתוכן מעורר עניין שכזה:

  1.      דע את לקוחותיך:

נסה לאתר את הזירות בהן הלקוחות שלך פעילים ועקוב אחר השיח שהם מייצרים. על מה הם מגיבים? מה הם משתפים? על מה הם מדברים ביניהם? אילו עצות הם מחפשים? אילו תחומי עניין משיקים יש להם?

אחרי שתדע מיהם הלקוחות שלך, תוכל לדעת מה סביר יותר להניח שיעבוד עליהם (גם אם מדובר בסרטוני חתולים… מצא את הדרך לקשר זאת למותג שלך!)

  1.      היה כנה:

לא תמיד אתה בשיאך, וכמוך – גם המותג / העסק / המוצר שלך יודע עליות ומורדות. שיתוף הקהלים שלך במשברים קטנים, באכזבות, בניסיון למידה מטעויות או שיפור המוצר, על פי רוב מביאים את הלקוחות שלך להרגיש שותפים לדרך. חידוד האינטימיות הזאת ביניכם מביאה גם לסוג של מחויבות צרכנית ולרצון להמשיך ולעקוב בציפייה לעלייה הקרבה.

(אין צורך להתוודות על ירידה חדה במכירות או נטישה של עובד בעסק, כמובן, אך צרכנים מעריכים מותגים שמדברים אליהם בכנות ובגובה העיניים. אם הכל יהיה "נהדר" כל הזמן, העסק שלך ייתפס כלא אמין, וחבל)

  1.      חיה עם האצבע על הדופק:

כמו בכל תחום, גם ברשתות החברתיות יש טרנדים. נסה לעקוב אחריהם ולייצר תוכן למותג שלך בהתאם לטרנד (אגב סרטי חתולים…). זה יכול להיות הומור פוליטי בעת מערכת בחירות, ממים כאלה ואחרים הקשורים לעולם התוכן שלך, קישור לעולם התוכן של סדרה חדשה ומדוברת וכן הלאה.

את האצבע של היד השנייה שים גם על הדופק ועקוב אחר OBMים שונים (     Occasion based marketing(. יום המשפחה הבינלאומי, יום ללא עישון, לייבור דיי האמריקאי, יום הבסטיליה, תחילת החופש הגדול, חזרה ללימודים, רגע אחרי החגים… כמעט כל יום בשנה הוא OBM למישהו, ואתה יכול לפנק את הקהל שלך בתוכן איכותי ייעודי ליום הזה, שמעניין אותו.

  1.      יש לך עוד, סע!

העסק/המוצר/המותג שלך הוא אולי ייחודי וגאוני, אך אין צורך לשמור את כל הקלפים קרוב לחזה. הצרכנים שלך יאהבו מאד לשמוע על תהליכי הייצור או הייבוא של המוצר, ישמחו לדעת כיצד אתה גובר על מתחרים בשוק או כיצד הגעת אל הרעיון הגאוני לשווק אותו.

אתה רוצה להיות אוטוריטה בתחום העיסוק שלך, וככזה – עליך להרחיב את הידע של הלקוחות שלך בתחום. הדרך להרחבה היא על ידי סיפור על עצמך ועל ידי סיפור על השוק והמתחרים, על ידי פרגון לעסקים דומים בארץ ובעולם או יעוץ כללי בתחום.

אל תדאג; אף פוסט של סוכן נדל"ן עוד לא החליף את עבודת הסוכן עצמו ואף בלוג של כותב תוכן לא גרם ללקוחותיו לקחת את מושכות הכתיבה לידיהם. התוכן שאתה מספק הוא אקסטרה, אבל אקסטרה שמגדיל את הלידים שלך.

  1.      תאהב את זה

אי אפשר להכריח מישהו לאהוב משהו, אך אם תהיה פעיל ברשתות החברתיות בעצמך, תוכל לדעת באמת מה עובד, מה הטרנד ואיך אתה אוהב שבעלי עסקים מתבטאים ברשתות.

אין לכך תחליף.

ביקור יומי בדפים של אחרים, לייקוק, שיתוף ותגובה לאחרים יראו לך בעצמך מהי התחושה להיות לקוח שותף בשיח של מותג, מה שמאד יעזור לך לדעת מהו התוכן שמעורר בך עניין.

 

בסיכומו של דבר,

יצירת תוכן מעורר עניין ברשתות החברתיות, היא פונקציה ישירה של הכרת השטח. אם אינך מרגיש שאתה מכיר אותו מספיק – זה הזמן לצאת, לקרוא, לצפות, להגיב, לשתף וללמוד את שפת הרשתות החברתיות.

בהצלחה!

 

תגובות

תגובה