רגע לפני ה"שלח": מהו הזמן הטוב ביותר ביום לשלוח דוא"ל?

רגע לפני ה"שלח": מהו הזמן הטוב ביותר ביום לשלוח דוא"ל?

שיווק דרך דוא"ל הוא מהלך נפוץ של מפרסמים בכל העולם, עם זאת – כולם עדיין מנסים לשפר את הפתיחות וההקלקות כל שליחה מחדש. המטרה המרכזית היא להגדיל את מספר הקוראים ולמקסם את מספר ההקלקות של כל אי-מייל אשר נשלח. האם שליחת דוא"ל בשעות שונות ביממה משפיעה באופן שונה על המספרים? התשובה, גבירותי ורבותיי, היא כן, לחלוטין!

לשלוח בבוקר, בצהריים או בלילה?

mailchimp, אחת החברות המובילות לשירותי שיווק דרך דוא"ל אשר מחזיקה במספר עצום של משתמשים – 6 מיליון (!), מדווחת באופן גורף שאנשים נוטים לפתוח יותר אי-מיילים ביום מאשר בלילה. חשוב לציין שרשימות התפוצה מושפעות משמעותית מהזמן בו שלחתם את המייל והתייחסות אליהן תגדיל את מספר הפתיחות וההקלקות. כך למשל, לפי mailchimp זמן השליחה האידיאלי הוא בשעה 14:00 בצהריים.

תחשבו על זה… אתם מגיעים למשרד בבוקר. אחרי שעברתם את מסלול הקפה והשלום לכולם, אתם מתיישבים בכיסא, פותחים את המחשב ונכנסים לתיבת הדואר הנכנס. מדמיינים את זה? אז וודאי תוכלו להיזכר בכמות האי-מיילם הגדולה שהצטברה מהרגע שעזבתם את המשרד מאתמול. ברגע שתיבת הדואר הנכנס שלכם מלאה בדואר שלא נקרא, תתחילו למחוק הודעות בכמויות כי "הכל דואר זבל גם ככה, לא?".

חברת ענק נוספת המספקת שירותי שיווק דרך דוא"ל, pure360 , פירסמה דו"ח העוסק בשיעור פתיחת אי-מיילים. 96% מהאי-מיילים הנשלחים בין חצות לשעה 7 בבוקר לא נפתחו מעולם. מדובר באותם אי-מיילים שאתם מוחקים על הבוקר. לכן, אפשר בוודאות למחוק את השעות האלה מלו"ז זמני השליחה. בנוסף, הדו"ח הדגיש את זמני השליחה האידיאלים ביותר: 17:00-19:00, כאשר למעלה מרבע האי-מיילים שנשלחו נפתחו בשעות האלה. שימו לב שזמן השליחה שונה מנתוני החברה הקודמת.

[su_box title="הורד את ה e-book שלי בחינם – המדריך המקיף ביותר בעברית לקופירייטינג! " style="soft" box_color="#FF7302"]

 * 

[/su_box]

 

חשוב לבדוק עד שמגיעים לתוצאה הכי טובה

אפשר להמשיך ולהציג ממצאים ונתונים ממחקרים שונים בנושא, אך נהיה יעילים ונתמקד בעיקר – בואו נדבר על חשיבות הבדיקה. כל מפרסם חייב לבדוק באופן אישי איזו שעה מניבה עבורו את התוצאות הכי טובות. איך עושים זאת? מחלקים את רשימת התפוצה לשתיים ושולחים לשתי הקבוצות את אותו דוא"ל בשעות שונות. נסו לשלוח לקבוצה אחת בשעה 10:00 ולאחרת בשעה 17:00. לאחר מכן, בדקו באיזו שעה קיבלתם נתוני פתיחה טובים יותר. יש לכם שעה מנצחת? נסו לבדוק שוב מול שעה אחרת כאשר תשלחו דוא"ל אחר. המשיכו לבדוק עד שתגיעו לשעה שמניבה באופן ברור את התוצאות הגבוהות ביותר.

הבדיקה הזאת צריכה להיות המצפן שלכם. היא מאפשרת לכם להחליט על זמן שליחה מדויק לעומת זמן שליחה המבוסס על השערות בלבד. צריך לשקול גורמים רבים לפני שמשחררים את היד על הדק ה"שלח", אך הדבר העיקרי שכדאי שתקחו מההמלצות כאן הוא יישום הבדיקה. זו הדרך היחידה להבין מתי קהל היעד שלכם מעדיף לקרוא את מה שאתם שולחים.

מהן שעות השליחה המועדפות עליכם?

אורי שקד, קופירייטינג,קופירייטר,כתיבה שיווקית

 

תגובות

תגובה

אודות

אורי שקד, חייט תוכן, כותב ומאהב, קופירייטר מקצועי ובשלן חובב. אני כותב למחייתי ומבשל להנאתי, לפעמים חושב שזה היה צריך להיות להיפך. מתעסק עם המילה הכתובה ומקווה שהיא תתעסק איתי בחזרה יום אחד. בעלים בחברת keyword למתן שירותי תוכן לארגונים וחברות. בעל הפרעת כשף וריכוז וחובב טלוויזה מושבע. לא יכול לסבול חום ולחות וסובל כשקר. בעל בלוג אוכל הרחוב "אורי שקד | אוכל בעמידה"- www.theredman.co.il

השארת תגובה