יצירת פוסטים לבלוגים זה דבר יחסית קל לעומת יצירת כותרת באמת טובה. פוסט משכנע ללא כותרת משכנעת, לא עושה את העבודה. כשלוקחים בחשבון שהכותרת היא הדבר הראשון המשפיע האם יקראו את הפוסט, מאד מוזר שרוב האנשים נוטים להשקיע יותר זמן בכתיבת הפוסט עצמו מאשר חשיבה על כותרת מצוינת. אם אתה מרגיש כי אתה מייצר תוכן איכותי אך לא מקבל מספיק כניסות לבלוג, יכול להיות שזוהי אינדיקציה לכך שכותרות הבלוגים שלך אינן משכנעות מספיק, כדי לגרום לקוראים לקרוא את שאר הפוסט.

להלן 5 דרכים שיעזרו לך לכתוב כותרות בלוג מושכות יותר:

תמיד השתמש במילות מפתח

זה שיש לך מילת מפתח רלוונטית בכותרת הבלוג, זו לא רק דרך אפקטיבית להבטיח למשוך את קהל היעד שלך, אלא גם הכרחית ל-  SEO (קידום אורגני). שים לב כי כותרת פוסט זה מכילה את מילות המפתח "כותרת בלוג". לו בחרתי בכותרת: "5 דרכים לכתוב כותרות מושכות יותר", הפוסט היה יכול למשוך את הקוראים הלא נכונים.

ומילת המפתח "כותרת" הייתה נפוצה מידי והיו לה מתחרות רבות. נסה להשתמש במילת מפתח מורכבת יותר שהינה רלוונטית לקהל היעד שלך.

עבור על כותרות קודמות של הבלוגים שלך

מה שטוב לתעשייה או לחברה אחת לאוו דווקא עובד בשביל חברה אחרת, כשזה מגיע לכותרות בלוגים. כשאתה מנתח את כותרות הבלוגים הקודמים שלך אתה יכול להבין מה עבד יותר ומה עבד פחות. אם אתה לקוח HubSpot וכבר מכיר את הנושא, חפש במנוע החיפוש כותרות בלוגים קודמים שהצליחו. אינך רוצה להעתיק כותרות בלוג קודמות, אך אתה יכול להשתמש בשילובים דומים או בצירופי מילות מפתח של בלוגים קודמים אלה.

השתמש במילים עם הנעה פעולה

אם הקוראים שלך עומדים לקחת כמה דקות מזמנם כדי לקרוא משהו, כדאי שזה יהיה משהו שהם יוכלו להשתמש בו בצורה כזו או אחרת. שימוש במילות פעולה כגון: "לדחוף" או "העלאה", יוכל לעזור לך ליצור תנועה בבלוג, מכיוון שהקורא יודע שזוהי עצה פרקטית.

תכניס קצת רגש לתוך זה

מלבד הצרכים הבסיסיים שלנו, אין דבר שמניע התנהגות של בן אדם יותר מרגש. נצל את חוקי התנהגות האדם לטובתך והשתמש בכותרות אשר פונות לצד הרגשי של הקורא.

לדוגמא: לכותרת "3 סיבות בגללן אתה נכשל בכתיבת תוכן" יש יותר סיכוי להכות בעצב אצל הקורא מאשר הכותרת "3 טרנדים בכתיבת תוכן". אאוץ'… הכותרת הראשונה וודאי הכאיבה לרגשותיו של כותב תוכן נלהב. אך הוא ירגיש את הצורך לקרוא את הכתבה מכיוון שאף אחד לא רוצה להיכשל בכתיבת תוכן!

דוגמא זו מדגימה את העיקרון הבא לכותרות מושכות יותר…

השתמש בדוגמאות אישיות

דוגמא אישית לא בדיוק אומרת שכותרת הבלוג אמורה להיות על עצמך, אך במקום זאת על האדם שקורא אותה. שים לב איך הכותרת הראשונה נוגעת לאיש האחראי לתוכן והכותרת השנייה היא פנייה כללית.

אנשים לרוב הרבה יותר מרוכזים בעצמם מאשר אנו רוצים להודות בזה. יש לנו נטייה טבעית להימשך לדברים שמתעסקים בנו. השימוש במילה "אתה" או ביטויים אחרים המעידים על כך שהפוסט הוא כביכול על הקורא, יגרום לאנשים להרגיש יותר חיבור לפוסט ויותר סיכוי שיקליקו עליו.

תגובות

תגובה