אם אתה בעל עסק בשנים האחרונות, בוודאי התנסית בשליחת אי-מיילים שיווקיים ללקוחותיך, ללקוחות פוטנציאליים או גם וגם.

מהרגע בו נשלח האימייל מהתיבה שלנו, איננו יודעים בדיוק מה יעלה בגורלו; האם ייפתח על ידי הנמענים? האם הם יבינו שיש כאן הצעה שאסור להם לפספס, או חומר שעשוי מאד לעניין אותם? או שמא יימחק באכזריות ויועבר אחר כבוד לתיקיית האשפה?

אנחנו אכן לא יכולים לדעת וגם לא להבטיח את גורלו של האי-מייל, אבל קיימים מספר כלים, או טיפים, אשר מעלים את סיכוי הפתיחה של האי-מייל בשיעור משמעותי:

  • פנייה אישית
    דרך אחת מוצלחת ביותר, היא לשלב את הפנייה האישית כבר בשלב הכותרת. אם הדאטאבייס שלכם מאפשר זאת, כדאי מאד לכלול את שם המכותב בכותרת ("חיים, מצאנו תשובה לבעיית ההתקרחות שלך!" או "ענת, היום, יותר מתמיד, כדאי לך לבדוק את המבצעים באתר שלנו!").
    אם אין באפשרותכם לייצר פנייה אישית אמיתית, מומלץ בכל מקרה לפנות אל הנמען בגוף שני יחיד ("יש לנו הפתרון המושלם לתופעת ההתקרחות שלך", "מחר זה נגמר! היכנסי עוד היום ותיהני מהמבצעים באתר שלנו"").
    כפי ששמתם לב, מעבר לפנייה האישית המכותב, יש כאן גם שימוש בגוף ראשון רבים, כרוצה לומר שיש לנו (לכם ולמכותב) עניין אישי זה עם זה. במקום לכתוב בכותרת: פתרון מושלם לתופעת ההתקרחות, אנו כותבים "יש לנו פתרון מושלם", במקום היכנסי לאתר, נדבר על "האתר שלנו".
    הפנייה האישית נתפסת כחלק משיחה בין שני בני אנוש ולא כתקשורת אוטומטית ממוחשבת, וזה עובד!
  • כימות והגדרה מדויקת
    קראתם את כותרת המאמר הזה? היינו יכולים לקרוא לו "איך כותבים כותרת לאי-מייל שיווקי" או "בוא ללמוד כיצד כותבים כותרת אפקטיבית", אבל לא. בחרנו לכמת את המידע שאנחנו מנגישים כאן ללקוחותינו, מאחר שכימות (הינו – סידור המלל בסעיפים מספריים) – 1. הופך את המידע למסודר יותר, נגיש יותר וברור יותר ו-2. מאפשר לקורא, כבר משלב הכותרת, להבין בדיוק מה הוא הולך לקרוא וכמה זמן ואנרגיה זה ידרוש ממנו.
    ועבורכם, הכנות שבכימות, לא תסולא בפז.
  • Tell me something I don’t know
    באופן כללי, בוודאי שאנו ממליצים לכם לייצר תוכן אחר, נפרד ושונה מהתוכן הקיים כבר ברשת. עם זאת, בימים בהם התוכן האינטרנטי הוא כמעט אינסופי, לא תמיד תוכלו לייצר תוכן / הצעת מכר אותה הנמען שלכם טרם שמע.
    לפיכך, נסו למצוא את הזווית השונה בתוכן, אותה תוכלו להדגיש בכותרת האימייל השיווקי שלכם. נסו לחשוב מהו הדבר הכי פיקנטי, הכי מרגש, או אפילו הכי מעורר חשש בתוכן או בהצעת המכר שלכם.
    אם ברצונכם להציע, שוב, מבצעים ייחודיים לעסק שלכם, הבליטו מבצע אחד שעוד לא היה. אם ברצונכם לפרסם תוכן שיעניק לכם אוטוריטה בתחום שלכם, הבליטו בכותרת טיזר למומחיות הזאת. המילה "חדש" אינה מספיקה. נסו לעקוף את חומות ההגנה והציניות הגבוהות של הנמענים שלכם, להיות יצירתיים ולא לפחד.
  • פנייה אל הרגש
    זה לא סוד ששיווק הוא עניין שמבוסס על צרכים של אנשים, ואם אין להם כאלה – אזי יש ליצור להם צורך במוצר שלכם.
    מהו צורך? פרט לצרכים ההישרדותיים, רוב הצרכים שלנו הם עניינים של הרגש. אם אנו עצובים – אנחנו מחפשים משהו שישמח אותנו. אם אנחנו מתוסכלים – אנחנו מחפשים משהו שיעצים אותנו. אם אנחנו מותשים – אנחנו מחפשים משהו שיעיר אותנו. אם אנחנו מתביישים – אנחנו מחפשים משהו שיעודד אותנו. וכן הלאה.
    לכל אדם באשר הוא אדם יש מצוקות, חששות ופחדים, עליהם אנחנו יכולים לענות באמצעות התוכן ו'או הפתרונות אותם אנו משווקים.
    הסוד הוא, לדעת לענות על המצוקה הרגשית הזאת, כבר בשלב הכותרת, על מנת לגרום ללקוח / ללקוח הפוטנציאלי לפתוח את האי-מייל ("5 טיפים שילמדו אותך להפסיק לפחד מהתינוק שלך", "3 אסטרטגיות שיעזרו לך לגבות כספים מלקוחות סרבניים", "10 מתכונים שישכנעו אותך להפוך לטבעוני" וכדומה).
  • אל תהיה גנרי
    כבעלי עסק, אתם בטוח גם לקוחות של עסקים אחרים, וככאלה – אתם מקבלים אי-מיילים שיווקיים חדשות לבקרים. קראו את כותרות האי-מיילים, למדו מה מרגש אתכם, כלקוח, מה משכנע אתכם, מה גורם לכם להאמין לשולח האי-מייל… עכשיו קחו את התובנות הללו וחקקו אותן על לוח לבכם.
    בבואכם לכתוב את כותרת האי-מייל השיווקי הבא, כתבו לעצמכם סקיצות על הדף (המונעות מן התובנות החדשות שלכם) ובדקו מהי הכותרת אשר נראית ונשמעת שונה מכל כותרות האי-מיילים אשר בתיבת הדואר שלכם.
    זאת הכותרת של האי-מייל הבא שלכם.

לסיכום, ניתן לומר שאין נוסחה מנצחת לכותרת אפקטיבית, אולם יש מספר נתונים אובייקטיביים שעשויים להועיל לאפקטיביות של כותרת האי-מייל השיווקי שלכם. פנו פנייה אישית אל הלקוח, ארגנו וכמתו את המסר, גלו לו מידע חדש, פנו אל הרגש הכי כמוס שלו והיו יוצאי דופן.
נשמע קשה? כמה תרגולים ואתם שם, בחיי!

תגובות

תגובה