לקוח אחד, מאד נחמד דרך אגב, שאל אותי השבוע מה זה אינבאונד מרקטינג (inbound marketing). אנחנו עובדים ביחד הרבה זמן והוא מיישם (בעזרתי) כמעט את כל כלי הInbound הקיימים, אבל רק עכשיו התחוור לו (ולי) שהמושג עצמו לא ממש ברור לו.
כדרכי בקודש, אם הציבור מבקש – אני עונה. קבלו הסבר קצר על מה זה אינבאונד מרקטינג ולמה אתם חייבים להיות שם:

אם המושג Inbound Marketing חדש לך, רשום לך "נ" קטן ביומן, וקרא מהר את המאמר.
למה?
כי Inbound Marketing זה הדבר שאתה אמור להבין בו / אותו, אם יש לך עסק שאתה רוצה לקדם, או אם אתה פעיל בצורה זו או אחרת בשיווק של עסקים, קטנים וגדולים.

בתהליך האבולוציה של התוכן השיווקי, נקודת ההתחלה היתה די מבישה. קראו לזה בעיקר Product Placement ומותגים היו מסתפקים בהנחת פחית משקה או בקבוק שמפו בידי כוכבי סדרה כלשהיא. כן, היה שם תוכן (הסדרה) וכן, היה שם שיווק (הי! ראו את המוצר שלי!), אבל לא היו שם, מן הסתם, התועלות של המוצר, עולם הערכים של המותג ובעיקר – לא היה שם קונה ישיר. אם הגיעו לידים, הם לא היו משם.
בעשור החולף, עולם התוכן השיווקי לבש צורות שונות וכינויים שונים, מכתבות וערוצים ממומנים, דרך סרטונים, דרך שיתופי פעולה בין מותגים למדיה ועד… עד בכלל.
כיום, המטרה המפורשת והלא מוסווית בכלל של השיווק דרך תוכן, היא להביא לידים. נוכחות זה יפה, מאמרים באתר זה גם נחמד, אבל בסופו של דבר – בעלי עסקים רוצים מכירות, ובצדק.
לפי "SearchEngine Journal", עלות של ליד ב-Inbound Marketing פחותה ב-60% מעלות של ליד ב-Outbound Marketing (הווה אומר פרסום מסורתי, חיצוני, למסה).

וזה, בשורה אחת, מסביר למה אתה חייב לדעת מה זה Inbound Marketing.

את המושג Inbound Marketing אפשר להציג כ"המילה האחרונה בתחום התוכן השיווקי", אבל הלא זה מסריח מפרסום, אז לא נציג אותו כך.
נציג אותו דווקא כבסיס, כרוח החיה של המותג. מדובר בסך כל הנוכחות של התוכן המקושר למותג שלך, ברשת. התמהיל הזה יכול להיות מורכב מבלוגים, מאמרים, פוסטים ברשתות החברתיות, ספרים אלקטרוניים, סרטונים, פודקאסטים, דפי נחיתה, ניוזלטרים ועוד.
מכיר את המשחק מונופול? ככל שאתה יותר נוכח על לוח המשחק – כך אתה מקבל יותר כסף, נכון?
ככה בדיוק זה עובד ברשת: ככל שאתה נוכח יותר (במקומות הנכונים) – כך אתה מקבל יותר לידים, שמביאים יותר כסף.
רק לשם הדוגמה, בשנת 2014 נמצא כי אתרים שמחזיקים בלוגים פעילים מגיעים ל-434% יותר רישומים בגוגל.
כלומר – אתר זה נחמד, אבל אם אתה באמת רוצה לפגוש את הליד שלך במקום בו הוא הופך ל"ליד איכותי", אנא ייצר עבורו תוכן.

אבל (וזה אבל גדול) – התוכן שלך חייב להיות איכותי. הוא חייב למשוך את קהל היעד, להתקשר לתחומים המעניינים את קהל היעד, לייצר קשרי גומלין עם אתרים שמעניינים את קהל היעד, לפגוע בדיוק בצרכים של קהל היעד… וכן הלאה.

החידוש המרענן ב-Inbound Marketing, הוא התכנון האסטרטגי של התוכן, שאמור להיות מתוכנן כך שייצר תהליך שלם של מכירה:

  1.   לעניין, למשוך לקוחות פוטנציאליים
  2.   לייצר לידים
  3.   למכור
  4.   להשאיר את הלקוחות במעגל הקרוב

וזה, נכון להיום, הדובדבן שבקצפת של שיווק באמצעות תוכן; Inbound Marketing שבנוי נכון, יכול לספק את הצורך השיווקי של כל עסק ולייצר מעגל לקוחות גדול ומספק (ולמען האמת, גם מסופק) בהשקעה מזערית, בהשוואה לכל אפיק פרסומי אחר.

מאידך, Inbound Marketing זה לא "קמפיין וגמרנו" ואל תיתן לעלות הנמוכה יחסית להטעות אותך. בניגוד לקמפיין בגוגל או ל-SEO, כאן מדובר על אסטרטגיה קונסיסטנטית ארוכת טווח, שתדרוש ממך השקעה מרובה ביצירת תוכן מעניין ומוכר ובתכנון מעמיק של איפה נכון להעלות אותו ומתי.

החדשות הטובות הן, שזה בהחלט אפשרי . איך? כאן

תגובות

תגובה