ארבע דרכי פעולה שאתם חייבים להכיר: קידום אתרים למתחילים

ארבע דרכי פעולה שאתם חייבים להכיר: קידום אתרים למתחילים

לא פעם יוצא לי לקרוא “תוכן” שמפרסמים אתרים על מנת לנסות ולקדם את עצמם במנועי חיפוש (טוב, נו…גוגל…). מתוך מחשבה שחזרה אובססיבית וכפייתית על מילות מפתח גוגל תתפתה לחשוב שמדובר בתוכן רלבנטי וממוקד , מוגש ללקוח בליל של מילים מביך, פאתטי שמעורר לא רק אי נוחות בקורא אלא גם גורם לעזוב את הדף. דוגמא? בבקשה. אתר שעוסק בשירותי ליצנות לימי הולדת  שרוצה לקדם את המילים “יום הולדת” ו”ליצן” : “יום הולדת הוא אירוע מאד חשוב ומשמח כי יום הולדת חוגגים פעם בשנה. לחגוג יום הולדת עם ליצן זאת מסיבת יום הולדת שמחה מאד כי הליצן יודע שהילדים הגיעו לחגוג יום הולדת ולכן הליצן יביא איתו משחקים ליום הולדת כי ככה זה כשמזמינים ליצן ליום הולדת- הוא עושה שמח”. כמה פעמים נתקלתם בטקסטים מעין אילו? אני בטוח שהמון. כמה פעמים קניתם מאותו בעל אתר? אני בטוח שהרבה פחות. ולמה אני מדגים את כל היופי הזה? כי בעלי עסקים רבים חושבים שהם יודעים מה צריך לכתוב עבור גוגל או איך לקדם את האתר שלהם. יודעים מה? הם לא…

רגע, לפני שאתם ממשיכים לקרוא – האם אתם בטוחים שיש לכם מושג מהו קידום אתרים במנועי חיפוש (SEO)? אפשר להגדיר את סוג הקידום הזה כפרקטיקה שנועדה לשפר ולקדם אתר אינטרנט במטרה להגדיל את מספר המבקרים שמגיעים ממנועי חיפוש.

כיום, יש המון מידע ופרטים שצריך לדעת לפני שמתחילים לעסוק בקידום SEO. אנשים מהתחום מגלים שגוגל מתייחסים ללא פחות מאשר 200 גורמים לדירוג SEO. כמובן שאי אפשר לצפות מכם לקרוא את כל 200 הגורמים האלה (במיוחד אם אתם חדשים בתחום). לשם כך – קבלו את הבסיס שממנו כדאי להתחיל. הנה 4 דרכי פעולה יסודיות לקידום אתרים במנועי חיפוש:

  1. קודם כל יוצרים תוכן מעולה לקהל היעד שלכם, רק לאחר מכן מתמקדים בתוכן למנוע חיפוש

יצירת תוכן בעל ערך מוסף הוא הכלי המכריע ביותר לקידום אתרים במנועי חיפוש. מנועי החיפוש חכמים והם יציגו לקהלי היעד השונים רק את התוכן הרלוונטי והיעיל ביותר מכל התוכן הקיים ברשת. בעזרת יצירת תוכן מצוין תוכלו:

  • להגדיל את הטראפיק לאתר שלכם.
  • לבנות אמון עם קהל היעד שלכם שיתייחס אליכם כמובילים בתחום.
  • למשוך קישורים מבוססי תוכן ושיתופים חברתיים שיעזרו לכם להפיץ את התוכן.

חשוב מאוד לייעד את התוכן קודם כל לקהל היעד שלכם, ורק לאחר מכן למנוע החיפוש. אל תנסו להתחכם, מנועי החיפוש יכולים לגלות אם אתם עובדים עליהם. למעשה, אם תכתבו תוכן סתמי המיועד למנועי חיפוש ולא לקהל היעד, אתם עלולים לקבל עונש: הורדה בדירוג הדף שלכם. מעבר לכך, תוכן סתמי יגרום לכם להצטייר כרובוטים בפני הקהל שלכם, לא חבל?

  1. הכל מתחיל במיקום מילות המפתח/ביטויים

בחרו במילת מפתח מרכזית ובנו סביבה את התוכן. למה? זה יעזור לכם לשמור על מבנה רציף, יסייע לכם לשמר את העקביות בכל פוסט והכי חשוב, יקל על מנועי החיפוש באיתור ובהבנת התוכן שלכם. ואיך זה יקרה? רק אם תקפידו למקם את הביטוי/מילת המפתח המדויקים שלכם ב-6 המיקומים הבאים:

1# URL: אם אתם משתמשים בביטוי ארוך זנב, כדאי להוסיף מקף בין כל מילה.

2# כותרת דף: השורה שמופיעה בגלילת הטאבים בדפדפן שלכם.

3# כותרות עמוד: חשוב מאוד – זה יעזור לכם עם אפקט העקביות בדף.

4# תגיות תמונה: אם יש לכם תמונה בפוסט, וכדאי שתהיה, הכניסו את מילת המפתח לתגית ה-Alt של התמונה כדי לשפר נגישות לפוסט.

5# בתוך תוכן הדף שלכם: הכניסו את הביטוי לפוסט והקפידו לשלב אותו באופן טבעי. אל תעמיסו את הפוסט בביטוי המפתח כדי למשוך תנועה – הטעות הזאת תוביל לתוצאה הפוכה.

6# תיאור מטא: תיאור המופיע בעמודי תוצאות של מנועי חיפוש תחת כותרת עמוד המתארת את סוג/נושא העמוד. חשוב לבחור במילים ברורות כדי שהתיאור שלכם ייבחר מכל התוצאות הקיימות.

  1. חשוב ליצור קישורים פנימיים לאתר שלכם

באמצעות קישורים פנימיים תמשכו לאתר שלכם קישורים מדפים אחרים הנמצאים תחת דומיין זהה. למשל קישור לדף מוצרים של אתר מסוים יקשר גם לדף אודות החברה. למה זה חשוב?

  • קישורים פנימיים מגדילים את כמות הזמן כי הגולשים מקליקים בין מספר עמודים.
  • קישורים פנימיים מאפשרים למשתמשים לנווט בקלות באתר.
  • מבחינת מנועי חיפוש, קישורים פנימיים מכפילים את התודעה שלכם ברשת.

אורי שקד,קופירייטינג,קופירייטר,כתיבה שיווקית

  1. בניית קשרים

לא משנה אם מדובר בבניית קשרים אונליין או אופליין, מדובר בתהליך שיכול להגדיל קישורים מבוססי תוכן לאתר שלכם. מנועי חיפוש מזהים אתרים אחרים המקשרים ישירות לאתר. ככל שהקישורים רבים יותר, מנועי החיפוש מבינים שמדובר באתר בעל חשיבות גבוהה. מה יוצא לכם מזה? הדירוג שלכם בעמודי החיפוש עולה! חשוב לטפח קשרים עם בעלי השפעה בתעשיה ועם אתרים אחרים הנתפסים כאיכותיים כדי להגדיל את הסיכוי שקישורים מבוססי תוכן יפנו לאתר שלכם ויובילו לטראפיק של מבקרים בעלי ערך עבורכם. בדרך זו, אתם יכולים להפוך למובילי דעת ולצבור עוקבים נוספים.

עד כאן 4 דרכי הפעולה הבסיסיות לתחילת המסע בקידום אתרים במנועי חיפוש. טיפ לסיום – התאזרו בסבלנות, ייקח לכם זמן להבין איך זה בדיוק עובד עד שתראו תוצאות מדהימות שיבואו לידי ביטוי בשיפור תפקוד האתר שלכם. שווה לחכות!

תגובות

תגובה

אודות

אורי שקד, חייט תוכן, כותב ומאהב, קופירייטר מקצועי ובשלן חובב. אני כותב למחייתי ומבשל להנאתי, לפעמים חושב שזה היה צריך להיות להיפך. מתעסק עם המילה הכתובה ומקווה שהיא תתעסק איתי בחזרה יום אחד. בעלים בחברת keyword למתן שירותי תוכן לארגונים וחברות. בעל הפרעת כשף וריכוז וחובב טלוויזה מושבע. לא יכול לסבול חום ולחות וסובל כשקר. בעל בלוג אוכל הרחוב "אורי שקד | אוכל בעמידה"- www.theredman.co.il

השארת תגובה