לא משנה לאיזה שירות דוא"ל אתם רשומים או לאיזו קבוצת אנשי קשר אתם שייכים – תמיד יהיו דיוורים שבסופו של דבר יגיעו לתיבת דואר הזבל המפורסמת בשם "ספאם". לכל ספק שירותי אינטרנט שיטות סינון שונות, כאשר חלקם נוקטים בשיטות קיצוניות כדי להילחם בתופעת הספאם. מסיבה זו, אין ספק שביום מן הימים, גם מייל שאתם תשלחו יסונן במהלך קמפיין דרך דוא"ל.
רגע… יש גם חדשות טובות! למרות שזה נשמע מלחיץ, אם תעקבו אחרי ההמלצות הבאות תוכלו לצמצמם משמעותית את הסיכוי שהמייל שלכם יגיע לתיבת הספאם, אז שלב ראשון – תירגעו, ושלב שני – תיישמו!
דרכים מומלצות לשיפור הדיוור
- אל תשתמשו בכתובת דוא"ל זהה לנמען
אם אתם שולחים דיוור משדה הדוא"ל שלכם (למשל, test@activecampaign.com) ומייעדים אותו לאיש קשר עם דוא"ל (test@activecampaign.com), המייל שלכם יגיע לספאם בוודאות מכיוון שהמוען והנמען זהים.
- בצעו בדיקת סינון דואר זבל לפני השליחה
זוהי אפשרות הקיימת בשלב הסיכום של יצירת הקמפיין. הבדיקה תאותת לכם אם תבחין בבעיות משמעותיות שעלולות להשפיע על שליחת המייל שלכם.
- הימנעו משליחת תמונה/פריט גרפי בודד
שליחת דוא"ל הכולל גרפיקה בלבד תגרום לכם לבעיות בשליחה. השקיעו בדוא"ל המשלב בין טקסט לגרפיקה.
- אל תשתמשו בדוא"ל חינמי ככתובת שלכם
במקום להשתמש בכתובת הדוא"ל חינמית/אישית כמו @gmail.com, כדאי להשתמש בכתובת המציינת את שם החברה או הארגון ממנו שולחים את המייל.
- בדקו נושאים שונים ותכני דוא"ל
לתכנים שאתם שולחים תפקיד משמעותי בסינון דוא"ל. הימנעו מתכני שיווק אגרסיביים עם מסרים "ספאמיים" ובצעו בדיקה לנושאים ולתכנים באמצעות הפידבקים של המענה והשליחה.
- שימו לב לקישורים בדוא"ל ששלחתם
מסנני דואר זבל בודקים כתובות URL לקישורים שאתם מצרפים. אם הקישור כולל דומיין עם מוניטין נמוך אתם תיענשו. חשוב להימנע גם מקישור לכתובות URL שמכילים תיקיות עם 1-2 תווים (למשל, domain.com/be/good או domain.com.be/) מכיוון שהמסננים מתייחסים לצורה זו באופן שלילי.
- אל תכללו קישורים עם שירותי קיצור
הקישורים שאתם שולחים חייבים לקשר באופן מלא וישיר לכתובת URL האמיתית. אם תשתמשו בקיצורים תיתקלו בבעיות.
- השקיעו זמן בקידוד HTML נכון
תגיות HTML שבורות או לא תקינות יכולות לפגוע בשליחת הדוא"ל שלכם.
- הסירו אנשי קשר לא פעילים
מחקו אנשי קשר ישנים או לא פעילים. פעילות אנשי קשר משפיעה המון על שליחת המייל שלכם. אם תתמקדו ברשימה הפעילה שלכם תוכלו להגדיל את סיכוי השליחה הכללי שלכם.
- הקפידו לשלוח מכתובת דוא"ל עקבית
אל תחליפו את כתובת השליחה שלכם בתכיפות גבוהה. עקביות תורמת לבניית מוניטין איכותי בקרב הלקוחות.
- לעולם אל תכללו ג'אווה סקריפט, טופס קידוד או ווידיאו בדוא"ל שלכם
זה המסלול הישיר להגיע לדואר זבל. אם אתם בכל זאת מתעקשים לשלוח ווידיאו, יש דרכים אחרות.
- אל תעתיקו תכנים מקובץ וורד, אקסל, פאואר פוינט ושות'
ברגע שאתם מעתיקים תוכן ישירות מהתוכנות האלו, אוטומטית מתווספים תווים שאתם לא בהכרח רוצים.
- אל תשתמשו באותו ביטוי בשורת נושא ובתוכן המייל שלכם
אם אתם שולחים מייל עם נושא וגוף הודעה דומים מאוד, המסננים יזהו את הדיוור כספאם.
זכרו שהמטרה העיקרית שלכם היא לשמור על רשימת אנשי קשר איכותית. איך תעשו את זה? שלחו תכנים בעלי ערך מוסף שבאמת יועילו לאנשי הקשר שלכם; תגרו, תסקרנו ותעודדו אותם ליצור אתכם קשר במהלך הקמפיין. אם תקפידו ליישם את ההמלצות האלה, תקבלו תגובות חיוביות לדיוורים שלכם.