חמש דרכים להרוס את הקשר שלכם עם רשימת התפוצה בדוא”ל

חמש דרכים להרוס את הקשר שלכם עם רשימת התפוצה בדוא”ל

ההתמודדות הגדולה ביותר של אנשים הדוגלים בשיווק דרך דוא”ל היא לגרום לרשימת התפוצה להתחבר לתוכן ולהישאר מנויים. על הדרכים למשוך מנויים נדבר בהזדמנות אחרת, אבל עכשיו, בואו לגלות את הטעויות שיגרמו למנויים שלכם להתנתק מכם. לעולמים! אם אתם רוצים להמשיך לעניין את רשימת התפוצה שלכם ולמנוע מהמנויים להיפרד מכם, המאמר הבא נכתב במיוחד בשבילכם. הנה 5 דרכים להרוס את הקשר שלכם עם רשימת התפוצה בדוא”ל מנקודת מבט של המנויים עצמם. 

  1. “למה שולחים לי מיילים בלילה?!”

השעה 23:00 בלילה. לחצתם שלח והאי-מייל עושה את דרכו ל-10,000 המנויים שלכם. בזמן שאתם חושבים “יש! זה בוצע”, הם חושבים “וואו, זו חוצפה!”. אם אתם רוצים להסתכסך עם מנויים ולגרום להם להסיר את עצמם מרשימת התפוצה, תמשיכו לשלוח מיילים בלילה. אתם חייבים להבין שמנקודת המבט של המנויים שלכם, אין דבר כזה הודעות שליחה אוטומטיות. מבחינתם, אם שלחתם מייל בשעה מאוחרת, כנראה סיימתם לכתוב אותו רק עכשיו. הם רוצים להרגיש שאתם מתחשבים בהם, גם בעניין שעות השליחה. תארו לעצמכם שאתם מעירים לקוחות פוטנציאליים מתוך שינה עם כותרת אי-מייל “10 סיבות למה אתם זקוקים לעוד שעות שינה?”… זה יהיה נורא! הקפידו לשלוח מיילים במהלך היום כדי שיתקבלו בחיוך ולא בהסרה. 

  1. “מה אכפת לי שהוא מצא את המטרה שלו בחיים?”

במשביר לצרכן יש כמעט הכל. הרשת מספקת לצרכנים שירותים כלליים כדי ליצור חווית קניה תחת קורת גג אחת. עם זאת, אם נרצה לקנות טלפון נייד, לא נלך למשביר לצרכן אלא לחנות המתמחה בתחום הסלואלר. מדובר באינסטינקט אנושי – כשאנחנו רוצים לרכוש מוצר מאוד מסוים, אנחנו נלך למומחים בלבד.קחו את מגזין “מנטה” לדוגמה. התוכן מקיף המון נושאים, אך תחום ההתמחות הוא כושר ובריאות. אתם חייבים להתמקד במטרה ולהבין מה הכי מעניין את קהל היעד שלכם. כשאתם שולחים מיילים, תדאגו שהקוראים ימצאו שימוש בתוכן, כל פעם מחדש. לכן, חשוב להימנע מאי-מיילים כלליים כמו “מצאתי את המטרה לחיים והיא בלה בלה בלה” או “איך להשיג כל דבר שאתם רוצים בחיים?”. אפשר לעורר השראה, אך לא באמצעות תוכן כללי שיגרום לקורא להרגיש מנותק. תמיד תיצמדו לנושא מסוים והעניקו לקוראים ערך מוסף. 

  1. “נו, הוא שולח מייל רק כדי לסמן וי שהוא שלח מייל”

אנשים נוטים לחשוב שחייבים לשלוח מייל שבועי לרשימת התפוצה, גם כשאין בו ערך מוסף או מה לחדש באמת. אם השבוע אין לכם מה לתרום למנויים שלכם – אל תשלחו מייל! עדיף לדלג על שבוע ללא שליחה מאשר לשלוח תוכן ריק מתוכן שבוא אחר שבוע. 

[su_box title=”הורד את ה e-book שלי בחינם – המדריך המקיף ביותר בעברית לקופירייטינג! ” style=”soft” box_color=”#FF7302″]

 * 

[/su_box]

 

  1. 4. “אר יו טוקינג טו מי?”

כשאתם פונים לרשימת התפוצה שלכם כמכלול אחד וכותבים “היי חברים, מקווה שאתם מרגישים נהדר”, אתם בעצם גורמים להם להרגיש מנותקים. תארו לעצמכם שמישהו נכנס אליכם לחדר במשרד בו אתם יושבים לבד ואומר “היי, חברים מה המצב?”. לא תחשבו שהאיש משוגע ותסתובבו לחפש מיהם החברים שהוא דיבר אליהם עכשיו? ברור שכן. הכתיבה צריכה להיות אינדיבידואלית. אתם חייבים להתייחס לכל מנוי באופן אישי במיוחד. כשאתם שולחים מיילים המציעים פתרונות או מספקים להם תשובות משמעותיות ליישום, נוצרת מערכת יחסים קרובה. לכן, הקפידו על שפה אישית שתרגיש להם טבעית. 

  1. “עוד פעם רוצים למכור לי?!”

אם הקוראים מרגישים שהמטרה שלכם היא לגרום להם לפתוח את הארנק, סביר להניח שבשליחה הבאה תראו שחסרים לכם כמה אנשים ברשימת התפוצה. אסטרטגיית שליחת המיילים שלכם צריכה להעביר להם מסרים נלווים בעלי ערך מוסף שיעזרו להם לפתור בעיות או לשדרג את חייהם. אל תפציצו אותם עם אותו מייל באותו נושא כמה פעמים ברציפות, במיוחד כשמדובר בספר אלקטרוני שאתם מעוניינים למכור.אם יש לכם תשובות ופתרונות ל-1000,000 אנשים ברשימת התפוצה בספר אלקטרוני אחד, התשלום לרכישת המוצר לא יהיה מכשול עבורם. תחשבו על זה, למה מפרסמים ששולחים דואר ספאם לא מפסיקים להפציץ במיילים על המוצרים שלהם? כי הם לא עושים כסף! הדרך הבטוחה לסחוף את רשימת התפוצה היא לדאוג להשקת מוצר מעולה וייחודית ולשמור על רמת תוכן איכותית. תחום המכירות נראה לכם קשה? זה לא כך בהכרח. פשוט תדאגו להראות לאנשים שיש לכם תשובות עבורם. ברגע שהם יאמינו לכם, השורה “בחר את אופן התשלום” תהיה שגורה אצלם.

 

תגובות

תגובה

אודות

אורי שקד, חייט תוכן, כותב ומאהב, קופירייטר מקצועי ובשלן חובב. אני כותב למחייתי ומבשל להנאתי, לפעמים חושב שזה היה צריך להיות להיפך. מתעסק עם המילה הכתובה ומקווה שהיא תתעסק איתי בחזרה יום אחד. בעלים בחברת keyword למתן שירותי תוכן לארגונים וחברות. בעל הפרעת כשף וריכוז וחובב טלוויזה מושבע. לא יכול לסבול חום ולחות וסובל כשקר. בעל בלוג אוכל הרחוב "אורי שקד | אוכל בעמידה"- www.theredman.co.il

השארת תגובה