7 טיפים מעולים לכתיבת בלוג עסקי יעיל – חלק א

7 טיפים מעולים לכתיבת בלוג עסקי יעיל – חלק א

דמיינו שבלוג הוא הצורה התלת ממדית של המומחיות שלכם. זו הגרסה המקוונת שלכם. זה מיני-אתר בו אתם יכולים לחלוק את המחשבות וכישורי הכתיבה שלכם. זה המקום בו אנשים בעלי השפעה, מקבלי החלטות, הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם, גולשים ברשת וכמובן הבוס שלכם יכולים להכיר אתכם טוב יותר.  בין אם הם מצאו את הבלוג שלכם דרך מנוע חיפוש, או הקליקו והגיעו אליו באמצעות ניוזלטר, חתימת דוא”ל או כרטיס ביקור – הבלוג חייב להיות מושך, יעיל ואיכותי. אז איך כותבים בלוג כזה?

אפשר לומר שבלוג טוב מתחיל בכתיבה טובה. הנה 4 חוקים יעילים שכדאי ליישם כאשר אתם מתחילים לכתוב בלוג. חוקים נוספים בפוסט הבא. 

טיפ#1: בחרו נושא שעושה לכם את זה

נושא הבלוג שתבחרו ילוו אתכם לכל אורך הדרך, ממנו תפתחו בהמשך את התכנים הבאים שתעלו. כדאי מאוד שתהיה לכם תשוקה כלפי הנושא מכיוון שאתם אמורים לכתוב עליו המון בתקופה הקרובה. כן, כן… החדשות הרעות הן שלוקח זמן לגרום לבלוג לקבל טייטל שווה קריאה. מתי תוכלו לדעת שאתם בלוגרים אמיתיים? כשתעלו פוסטים ובלוגים במשך תקופה ארוכה.

picjumbo.com_HNCK2326

טיפ#2:  תוכן קצר יותר ותדירות פרסום גבוהה יותר

עכשיו נעבור לחדשות הטובות. לא צריך לכתוב מאמר ארוך בכל פעם שאתם מעלים פוסט. להיפך, פסקה קצרה (אפשר גם שתיים) תעשה את העבודה, ולפעמים, משפט חזק אחד יספיק בהחלט. המטרה היא להראות את הידע שלכם לגבי הנושא, לשתף את הקוראים שאתם מתעניינים בבלוגים אחרים או לשתף מקורות מידע חדשים הקשורים לנושא, אונליין ואופליין.  למעשה, מספיק לכתוב משפט או שניים עם קישור המפנה את הקוראים לכתבה הרלוונטית לנושא באתרים חדשותיים או אתרים נחשבים אחרים. מה שחשוב הוא שאתם מציינים את הכתבה ומשתפים את הדעה האישית שלכם לגביה.

[su_box title=”הורד את ה e-book שלי בחינם – המדריך המקיף ביותר בעברית לקופירייטינג! ” style=”soft” box_color=”#FF7302″]

 * 

[/su_box]

 

טיפ#3: תנו לקול הפנימי שלכם להתפרץ החוצה

בלוגים איכותיים מאופיינים בנקודת מבט אישית המבטאת את הקול הפנימי של הכותב. הם חושפים את דרך המחשבה של הבלוגר, ואת דעותיו כלפי הנושא. בשלב הזה, הכתיבה הופכת למעט טריקית. מצד אחד, אתם רוצים להיות כנים וישירים בכתיבה שלכם, אך מצד שני אתם לא רוצים לחצות את הגבול ולהתבטא באופן ביקורתי או בלתי הולם לגבי בעלי תפקידים חושבים בתעשייה. אז מה עושים? פשוט תשתמשו בהיגיון פשוט: כל פעם שאתם מפרסמים תוכן חדש, זכרו שאתם יוצרים דף אינטרנט ציבורי שקל מאוד לחפש אותו בגוגל.

6577868753_a0b2811336_b

טיפ#4: הקפידו על חוקי דקדוק ותחביר

אם אתם כותבים בלוג הקשור לנישה המקצועית שלכם, איכות הכתיבה חשובה מאוד. חברות רבות מדווחות על מחסור באנשים שיודעים לכתוב לא רק יפה אלא גם נכון. בלוג הוא הדרך שלכם להראות שאתם בעלי יכולת לכתוב ולחשוב בבהירות, בתמצות ובדיוק. ואם שאלתם את עצמכם מה לגבי חוקים לשוניים, אז כן – מקבלים נקודות קרדיט על שימוש נכון בחוקי דקדוק ואיות נכונים.

זהו, אלו שלושת הטיפים המעולים הראשונים. בפוסט הבא ההמשך הבלתי נמנע

תגובות

תגובה

אודות

אורי שקד, חייט תוכן, כותב ומאהב, קופירייטר מקצועי ובשלן חובב. אני כותב למחייתי ומבשל להנאתי, לפעמים חושב שזה היה צריך להיות להיפך. מתעסק עם המילה הכתובה ומקווה שהיא תתעסק איתי בחזרה יום אחד. בעלים בחברת keyword למתן שירותי תוכן לארגונים וחברות. בעל הפרעת כשף וריכוז וחובב טלוויזה מושבע. לא יכול לסבול חום ולחות וסובל כשקר. בעל בלוג אוכל הרחוב "אורי שקד | אוכל בעמידה"- www.theredman.co.il

השארת תגובה