איך לכתוב ספר אלקטרוני ב-8 שלבים פשוטים?

איך לכתוב ספר אלקטרוני ב-8 שלבים פשוטים?

ספרים אלקטרוניים נמצאים היום בכל מקום, ולא סתם. כתיבת ספר אלקטרוני כחלק מקמפיין מבוסס תוכן היא דרך מעולה לבסס לעצמכם מעמד של מומחים בתעשיה, וכתוצאה מכך, למשוך אליכם עוד לידים. רגע, אבל… מאיפה מתחילים? הרבה אנשים נרתעים מכתיבת ספר אלקטרוני וחושבים שזו משימה בלתי אפשרית. אז תחשבו שוב! הנה 8 שלבים פשוטים שיגרמו לכם לצאת לדרך ולכתוב את הספר האלקטרוני הראשון שלכם.

 

1. החליטו מי היא ה”דמות” שתקבל את הספר האלקטרוני

לפני שאתם מתחילים בכתיבת הספר, עליכם לבחור את ה”דמות” אליה פונים, או במילים מוכרות יותר – קהל היעד שלכם. הדמות היא אותו לקוח פוטנציאלי שתעוררו אצלו את הצורך לקנות את המוצר או השירות שלכם, כמובן לאחר שערכתם מחקר מקיף בקרב הלקוחות הקיימים שלכם. הנה כמה שאלות שיעזרו לכם למקד את הדמות שלכם: מי הם האנשים שמבקרים באתר בתכיפות גבוהה? אילו סוגי לידים אני רוצה לקבל כדי לסגור מכירה? מהם נקודות המשיכה הבולטות ביותר של הדמויות שלכם?

 

בין אם אתם מקבלים את המידע על הדמויות שלכם דרך גוגל או באמצעות ראיונות עם לקוחות קיימים, נסו להשיג כמה שיותר נתונים וכתבו את הספר האלקטרוני בהתאם לצרכים ולרצונות של אותן דמויות. שימו לב, אם אתם חושבים שהנושא שלכם סופר-מעניין, יכול להיות שהדמויות לא יחשבו כך בכלל. תשכחו מהצרכים שלכם ותכתבו אך ורק עבורם.

 

2. בחרו נושא מסקרן שפותר בעיות או מספק ערך מוסף שימושי לדמויות

בחירת נושא זה חלק חשוב, אך בחירת הנושא הנכון ביותר – זו כבר משימה מורכבת. בחירת הנושא צריכה להתבסס על המידע שיש ברשותכם לגבי הדמויות שלכם. עליכם להחליט האם הנושא מדעי, ממוקד בנישה ספציפית, כללי, מיועד לקריאה מהירה וכד’.

 

לדוגמה, אם אתם יודעים שלוח הזמנים של הדמות שלכם עמוס מאוד, כדאי שתבחרו בנושא שתוכלו לסקר בקצרה. אם הדמות שלכם מתחום הבריאות, התמקדו בנקודות ספציפיות שקשורות לנושא במקום לכתוב על התחום באופן כללי. למשל, כתבו על בעיה שהם צריכים לפתור. כשאתם בוחרים נושא, זכרו שאין צורך לפתח כל פרט הרלוונטי אליו. תסננו את הנקודות העיקריות שברצונכם להעביר. זו נקודת המוצא שלכם.

 

שימו לב – הנושא של הספר האלקטרוני חייב להיות מובן לקורא באופן מיידי. אם הקוראים לא יבינו על מה מדובר תוך שניות ספורות, הם יפסיקו לקרוא. תנו להם מושג ברור לגבי מה שהם הולכים לקרוא.

[su_box title=”הורד את ה e-book שלי בחינם – המדריך המקיף ביותר בעברית לקופירייטינג! ” style=”soft” box_color=”#FF7302″]

 * 

[/su_box]

 

 

3. קודם כל תארגנו את המחשבות שלכם, אחר כך תתחילו לכתוב

אם אתם חושבים על כתיבת ספר אלקטרוני, סביר להניח שמתרוצצות אצלכם בראש מיליוני מחשבות… וכל מחשבה סוחפת אתכם לכיוון שונה. אז איך מתמודדים עם זה? בונים ראשי פרקים: תוכן עניינים, הקדמה, רשימת נושאים שתרצו לסקר, רשימת תתי נושאים מתחת לכל נושא, תיאור קצר או נקודות עיקריות של כל תת נושא, מסקנה/סיכום דברים.

 

בניית ראשי פרקים תאפשר לכם לראות את זרימת עלילת הספר האלקטרוני שלכם ותמקד אתכם לקראת התהליך. בנקודה זו תוכלו להבחין אילו נושאים זקוקים לעיבוי התוכן ואילו נושאים מוכנים לכתיבה. אל תוותרו על השלב הזה שיחסוך לכם זמן חשיבה בהמשך. ראשי הפרקים מוכנים? קדימה, תתחילו בעבודה.

 

4. בחרו כותרת שמתאימה למנועי חיפוש ותלכוד את תשומת לב הקוראים

הרושם הראשוני כלפי הספר האלקטרוני שלכם טמון בכותרת. הקפידו לבחור בכותרת מסקרנת שתעצור את הקוראים. בעידן שלנו, אתם חייבים להתאים את הכותרת למנועי חיפוש אחרי מחקר מקיף למציאת מילות חיפוש וביטויים מדויקים. בחרו ביטויים עם דירוג הנמוך מ-60, כלומר, מילים שקל למצוא (ככל שהדירוג נמוך, התוצאה טובה יותר). תוודאו שאנשים אכן מחפשים את הביטויים שבחרתם בכל חודש, הרי אין טעם לכתוב מילות חיפוש שלא מעניינות אף אחד.

 

5. חלקו את התוכן באופן מזמין לקריאה

כשאתם כותבים ספר אלקטרוני, אל תזרקו את כל מה שעולה על דעתכם לתוך פסקאות ארוכות. הייתם רוצים לקרוא ספר עם טקסטים בלתי נגמרים? לא. הקפידו לשלב כותרות ומילים מודגשות או נטויות, הסברים מאוירים וכד’. מומלץ להוסיף תוכן עניינים וכותרות משנה כדי שהקוראים ידעו במה כל קטע עומד להתמקד. אם בניתם ראשי פרקים (ואם לא, כדאי לכם!), האסטרטגיה והפורמט כבר קיימים. כעת, כל מה שנותר לכם הוא פשוט לתת למילים לזרום.

 

6. הגהה!

סיימתם לכתוב? יופי. עכשיו הזמן לבצע הגהה. גם האנשים המסודרים והחכמים ביותר טועים בהקלדה. הקפידו לקרוא שוב את הטקסט כדי לאתר טעויות הקלדה, שגיאות דפוס וניקוד. פרסום הספר האלקטרוני עם טעויות יפגע לכם במקצועיות. לאחר שסיימתם את הקריאה הנוספת, תנו לאדם אחר לקרוא (מקצועי ככל האפשר). זוג עיניים נוסף ימנע מכם לאבד אמינות ומקצועיות, אפילו אם מדובר “רק” בפסיק במקום נקודה.

 

7. עיצוב וארגון גרפי

מכירים את האמירה המפורסמת הממליצה לא לשפוט ספר על פי הכריכה שלו? אז תשכחו מזה כי רוב האנשים עושים את זה. אם אתם לא מיומנים בעיצוב, תנו למישהו מקצועי לבצע עיצוב וארגון גרפי של הטקסטים כדי שכריכת הספר שלכם תבלוט. אם קהל היעד שלכם מקבל תכנים על בסיס קבוע, הדרך היחידה שהספר שלכם ימשוך אותם היא למצוא עיצוב שונה וייחודי שיבלוט לעומת האחרים.

 

שימו לב – אל תשקיעו רק בכריכה. אם הצלחתם לגרום לקורא לדפדף לעמוד השני, חשוב שהוא ירצה להישאר גם כאן. שלבו תמונות, עיצוב וגרפיקה מזמינים שמתאימים לנושא שלכם וכאלה שימשכו את תשומת הלב של הקוראים גם בעמודים הבאים.

 

8. לקדם, לשווק, לפרסם!

זהו. סיימתם לכתוב את הספר האלקטרוני הטוב ביותר בכל הזמנים! ועכשיו מה… אם לא תדאגו לקידום מעולה, אף אחד לא יכיר אותו. השקיעו זמן בקידום הספר מול קהל היעד שלכם. הנה כמה דרכים שכדאי לשקול: רשתות חברתיות, דוא”ל ושיווק מניע לפעולה. אל תזלזלו בשלב הזה, אחרת, כל העבודה שלכם על הספר היתה לחינם.

 

עכשיו שיש לכם את כל השלבים, הגיע הזמן להתחיל! קחו את הזמן, תכננו, ארגנו ותכתבו. בהצלחה!

[su_box title=”הורד את ה e-book שלי בחינם – המדריך המקיף ביותר בעברית לקופירייטינג! ” style=”soft” box_color=”#FF7302″]

 * 

[/su_box]

 

תגובות

תגובה

אודות

אורי שקד, חייט תוכן, כותב ומאהב, קופירייטר מקצועי ובשלן חובב. אני כותב למחייתי ומבשל להנאתי, לפעמים חושב שזה היה צריך להיות להיפך. מתעסק עם המילה הכתובה ומקווה שהיא תתעסק איתי בחזרה יום אחד. בעלים בחברת keyword למתן שירותי תוכן לארגונים וחברות. בעל הפרעת כשף וריכוז וחובב טלוויזה מושבע. לא יכול לסבול חום ולחות וסובל כשקר. בעל בלוג אוכל הרחוב "אורי שקד | אוכל בעמידה"- www.theredman.co.il

השארת תגובה